Animacje to popularne narzędzie marketingowe, które pomagają przedstawić skomplikowane treści w przystępny i interesujący sposób. Istnieje wiele różnych rodzajów animacji, które są stosowane w marketingu i wsparciu sprzedaży.
W tym artykule przyglądamy się najbardziej popularnym typom animacji i pokazujemy, z czego wynika ich skuteczność w przekazywaniu informacji, budowaniu świadomości produktu i podkreślaniu konkretnych wartości oferty.
Animacje whiteboard
Animacje whiteboard to animacje, które znane są także jako „filmy z rysującą ręką” lub „filmy rysujące się na oczach widzów”. Ich charakterystyczną cechą jest symultanicznie tworzenie się ilustracji na tzw. białej tablicy („whiteboard”).
Te animacje są bardzo popularne w branży edukacyjnej i szkoleniowej, ponieważ przedstawiają skomplikowane koncepcje w sposób przystępny. Animacje whiteboard są równie często wykorzystywane w marketingu, ponieważ skutecznie i obrazowo przekazują klientowi ważne informacje o produkcie lub usłudze. Są szczególnie doceniane w działalności start-upów i firm wdrażających innowacyjne rozwiązania, których jeszcze nie można dotknąć, a chce się przedstawić potencjalnym inwestorom czy przyszłym klientom.
Animacje 2D
Animacje 2D, zwane także animacjami wektorowymi, to animacje, które przedstawiają postacie i obiekty w dwóch wymiarach. Są one nieco kosztowniejszą inwestycją od animacji whiteboard. Animacje wektorowe są bardzo popularne w branży w marketingu, ponieważ dzięki atrakcyjnej kolorystyce i dynamicznym efektom, dobrze uwydatniają ważne cechy danego produktu lub usługi.
Animacje 3D
Animacje 3D to animacje, które przedstawiają postacie i obiekty w trzech wymiarach. Te animacje pozwalają na przedstawienie produktów lub usług w sposób bardziej realistyczny i wizualny, więc jeśli zależy nam na wierniejszym odwzorowaniu produktu czy rozwiązania, warto sięgać właśnie po ten rodzaj video.
Explainer videos
Explainer videos to animacje, które wizualnie (najczęściej rysunkowo) wyjaśniają zalety i sposoby działania produktów, usług czy rozwiązań. Te animacje są bardzo popularne w branży marketingowej – szczególnie w sektorach, które działają online (np. e-commerce) lub start-upach, które dopiero rozpoczynają swoją działalność biznesową z nowym produktem.
Explainer videos przydają się wszędzie tam, gdzie ważny jest prosty i klarowny przekaz informacji o trudnych czy skomplikowanych rozwiązaniach.
Infografiki animowane
Infografiki animowane to animacje, które przedstawiają dane, wiedzę czy informacje w graficzny sposób. To nietypowe „ruszające się” prezentacje, które z powodzeniem mogą zastąpić standardowe slajdy PowerPoint i skuteczniej zatrzymać uwagę klientów.
Te animacje świetnie sprawdzają się też w Social Media i w szeroko pojętym digital marketingu.
Jest szereg zalet zastosowania animacji w marketingu i wsparciu sprzedaży. Największą z nich jest możliwość przedstawiania nawet najbardziej skomplikowanych produktów w przyjazny, obrazowy, przystępny i interesujący sposób, który przyciąga uwagę widza i zatrzymuje ją na dłużej.
Wykorzystując animacje whiteboard, animacje 2D, animacje 3D, explainer videos, czy animowane infografiki można skutecznie przekazać wartości użytkowe produktów, usług czy rozwiązań.
Rzuć nam twórcze wyzwanie, a my…